Followers

Monday, April 26

Sayang Kamu, Maafkan Aku


Hari ini terlalu banyak membaca blog teman-teman.
Kebanyakannya tentang persahabatan yang sangat mengasyikkan.
Terasa rindu kepada teman-teman seperjuangan yang bersama-sama
menempuh alam persekolahan.

kamu teman bangun subuh,
teman baca,
menghafal dan tasmik Al-Quran,

teman belajar,
teman bermain,
teman tazkirah,
teman berjenaka,
teman ketawa,
teman menangis,
teman luahan perasaan,
teman berjalan,
teman segala-galanya

Sudah sekian lama kita tidak berkumpul,
rasa ingin mencari masa-masa terluang untuk diisikan
bersama kamu semua..

Sayangku pada teman-temanku..
teman setalam..
Nabil, Akmal, Hafiz, Allahyarham 'Ammar Zulkifli,
Faiz Sabri, Imran
maafkanku kiranya lambat faham dalam akademi,
kamu menjadi tempat rujukan,
maaf kiranya banyak bertanya dan kamu terpaksa melayan,
seronok mendampingi kamu

Sayangku pada teman-temanku..
teman sepermainan..

Hoki:
Ahmad Akif, Syakir, Fansuri, Muqsith, Syafiq Syukur,
Ihsan, Aqif Azman, Shukri, Izzat dzahir, Islahi, Salam Embong
Maafkanku andainya pernah marah ketika dipadang,
Maaf pernah membuatkan antum terkilan dengan ketidaksungguhan.
seronok bermain dengan antum di banyak kejohanan
dari form 1 hingga form 5.

Bola Sepak:
Abdullah (Pak Lah), Safiuddin (Opie), Nazim Uzir,
Syafiq Hat, De'e, Nabil Jamaluddin, Khuzaifah (Pah)
Maafkanku andainya pernah membuat salah,
pernah tidak sependapat,
antum banyak mengajar dalam selok belok bola sepak..
dari tidak tahu cara offside,
dari tidak tahu cara menjadi refree bola sepak..
maaf sebab tidak dapat bersama wakil MATRI.

Bola Tampar:
Hamzani, Adam Badri, Ikhwan Rosli, Helmi Roslan, Raimi Roslan
Maafkanku kiranya tidak aktif bermain bersama antum,
antum banyak mengajar cara bermain,
Maaf sebab tidak dapat bersama main wakil MATRI.


Sayangku pada teman-temanku..
Teman berekreasi..
Aiman, Umar Afifi, nasaruddin, wafi, khubaib, Kamil, Abu Ubaidah
Maafkanku sekiranya tidak memenuhi kesemua permintaan antum,
bila antum ajak pergi panjat bukit tunjung, memancing dll.
Walau kekadang je kite pernah bersama-sama pergi rehlah buatan sendiri,
tetapi tetap menjadi memori dan kenangan indah.

Sayangku pada teman-temanku..
Teman berjenaka
Abrar, Ulwan, Syafie (Nget), 'Ammar Sabri,Wakeel, A.Syamil
Maafkanku sekiranya ada terlawak kasar dengan antum,
Antum sangat best, menjadikan orang sekeliling kesunyian
sekiranya antum tidak ada.
Batch menjadi meriah dengan gelagat antum.

Sayangku pada teman-temanku..
Teman berhujah
Syahid, Yunus, Halim, Mudzaffar
Maaf sekiranya antum terasa semasa kita berhujah,
antum banyak memberikan fakta-fakta yang hebat,
seronok berhujah dengan antum,
antumlah yang mengajar dari tidak pandai cakap didepan,
kini ku berani.

Sayangku pada teman-temanku..
Teman dikejauhan..
Zubair zain, Zakiran, Anas, Loqman yasamsuri, Abbas Hafizuddin, Hafizuddin Eswan,
Lokman, Muliadi, Syamil Mat, Muadz, Hamid, Soddiq, Zulhilmi Romazi,
Afiq Falihin, Afiq Zainordin, Hamizan Karim, Jarir.
Maafkanku selama hubungan kita yang singkat ada terasa hati,
walaupun persahabatan kita tidak sampai 5 tahun di MATRI,
antum tetap dihati kami selama-lamanya.

Sayang kamu semua, Allah kurniakan antum pada ana untuk
mengajar segala-galanya. Banyak menolong ana dalam akademi, syahsiah,
kerohanian, sukan dan penampilan. Antumlah sebaik-baik sahabat
dulu, kini dan untuk selama-lamanya.

Bilakah lagi dapat kita bersama. Terasa rindu yang amat kepada
antum semua.

"Ya Allah pertemukanlah kami di dunia ini
untuk yang sekalian kali, sekiranya tidak, kumpulkan hati-hati untuk mengingatimu,
kukuhkanlah ikatan persahabatan ini di bawah rahmat
dan kasih sayang-Mu. Rahmatilah kami selama kami
berukhwah dan berkasih-sayang kerana-Mu"
Amiin..


Rasulullah SAW bersabda maksudnya:

“Barangsiapa yang menjalin persaudaraan kerana Allah maka Allah akan meninggikan darjatnya di dalam syurga, tidak condong suatu apapun dalam amalannya”

Dalam sebuah hadith diterangkan, sesungguhnya Abu Hurairah ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda maksudnya:

“Allah SWT berfirmaan pada hari kiamat: “Dimana orang-orang yang menjalin rasa cinta kerana Aku ? Hari ini pada saat tidak ada lagi naungan apapun kecuali naungan-Ku, maka akan Aku naungi mereka di bawah naungan-Ku. Ada sebanyak tujuh kelompok dari mereka itu yang mendapat perlindungan Allah di saat tidak ada perlindungan lain pada hari itu kecuali perlindungan-Nya saja.


Sebagaimana diriwayatkan Asy Syaikhani bahawa di antara yang tujuh kelompok itu adalah dua orang yang menjalin cinta kerana Allah, berkumpul kerana Allah dan berpisah juga kerana Allah. (Ibnu Hibban dan Hakim dari Anas ra)

ana memaafkan antum dan ana memohon maaf
sekiranya ada perkara yang antum tidak berkenan dengan ana.
Semoga kita dipertemukan lagi, segala memori ukhwah kita akan
sentiasa terpahat disegenap kalbu kita.

dedikasi buat sahabatku

Sebiru hari ini,
birunya bagai langit terang benderang

Sebiru hati kita,
bersama di sini


Seindah hari ini,
indahnya bak permadani taman surga

Seindah hati kita,
walau kita kan terpisah


Bukankah hati kita telah lama menyatu

Dalam tali kisah persahabatan ilahi

Pegang erat tangan kita terakhir kalinya

Hapus air mata meski kita kan terpisah


Selamat jalan teman

Tetaplah berjuang

Semoga kita bertemu kembali

Kenang masa indah kita

Sebiru hari ini


Seindah hari ini,
indahnya bak permadani taman surga

Seindah hati kita,
walau kita kan terpisah


Seindah hari ini,
indahnya bak permadani taman surga

Seindah hati kita,
walau kita kan terpisah


Sayangku pada kamu:

GENERASI-11 MATRI
Nabil, Akmal, Hafiz, Allahyarham 'Ammar Zulkifli, Salam Embong,
Faiz Sabri
, Imran, Ahmad Akif, Syakir, Fansuri, Muqsith, Syafiq Syukur, Raimi Roslan,
Ihsan
, Aqif Azman, Shukri, Izzat dzahir, Abdullah (Pak Lah), Safiuddin (Opie), Nazim Uzir,
Syafiq Hat,
De'e, Nabil Jamaluddin, Hamzani, Adam Badri, Ikhwan Rosli, Helmi Roslan, Aiman, Umar Afifi, nasaruddin, wafi, khubaib, Abrar, Ulwan, Syafie (Nget), Kamil 'Ammar Sabri,Wakeel, A.Syamil, Syahid, Yunus, Halim, Mudzaffar, Zubair zain, Zakiran, Anas, Loqman yasamsuri, Lokman, Muliadi, Khuzaifah (Pah), Syamil Mat, Muadz, Abu Ubaidah, Kamil, Soddiq, Jarir,
Syed Mohd Islahi, Hamid, Zulhilmi Romazi, Afiq Falihin, Afiq Zainordin, Hamizan Karim,
Abbas Hafizuddin, Hafizuddin Eswan.




Memori: Kelas 5 sains Umar

Sayang Kamu..
Maafkanlah Aku..


sumber:
http://nuraiman.wordpress.com/2008/04/01/berkasih-sayang-kerana-allah/
http://ukurkira.blogspot.com/2010/04/dedication-to-my-sahabat.html
http://ukurkira.blogspot.com/2010/04/update.html

lirik nasyid edcoustic - sebiru hari ini

9 comments:

ukur kira said...

Subhanallah..
Puisi/sajak yang bagus.
Sedih la pulak..Isk3..Sori la ana tak dpt nak jadi shbt yg baik.
Knapa nta masukkan nama ana dalam kategori shbt2 yang cemerlang akademik?

"Nabil, Akmal, Hafiz, Allahyarham 'Ammar Zulkifli,
Faiz Sabri,Imran"..Ni sek2 Medic la..ana mana layak.blajar pn tungging-langgang.

Rindu la pulak..Teringat lawak2 Ammar Sabri.Habis smua jadi mangsa lawak dia.haha

adkarika said...

Alhamdulillah
Allah kurniakan
sahabat mcm anta utk membantu ana
dlm akademi. Anta antara yang subjek BI nye 'terbaik'..hihi

walaupun anta n hafiz xamek medic
tapi antum masih berjiwa medic, selalu merawat orang yg lemah dlm akademi mcm ana ni...hihi

'Ammar Sabri memang...klu xde die confirm sunyi kelas...hihi

ukur kira said...

BI tu ana buat2 reti ja..hahaha
Eh mana gmbr ana yg gmbar class of 5 umar tu?Ana x dak pung?isk3..

Aisyah Ulya said...

Wah, indahnya hidup ini andai segala-galanya kerana ALLAH :)

Moga ALLAH sayang kalian semua.

adkarika said...

To Nabil:
Anta yg amek gambar kot...xtaulah..
xpung anda tidak sudi bergambar dgn kami x mase tu? hihi..

To Aisyah:
Alhamdulillah..
Semoga Allah juga sayang pd enti..

ukur kira said...

to adam:
Ehem2..ana x dak sbb ana yang tangkap gambar la.ana saja buat2 tnya.I was the only 1 yang captured pics after SPM final paper i.e EST.hehe

So,let us thanks Nabil for his good job.

adkarika said...

To Nabil:
Sbb gambar anta dah byk sgt kn ktorg amek...asyik muke nta je yg masuk..
bg kami pulak...hihi

Thankz Nabil being phtgrphr 4 us..

p/s: jgn mintak org terima kasih Nabil, xelok...hihi. Nta senyap je nnt tahulah kitorg bg terima kasih tu.

ukur kira said...

to adam:
Bnyk ke muka ana dalam gambar2?Setahu ana,ana la paling malu nak masuk dalam gambar..Orang kata malu nabil ni mengalahkan gadis sunti..hahaha.

Ye la..Pls don't thank me 4 what I've done.

adkarika said...

To Nabil:
Ish nta ni...nta mintak kami jgn terima kasih plak..
wat ayat syahdu plak tu.
tersentuh hati ana.
mestilah kena terima kasih kt nta..
hihi..

terima kasih sahabat :-)