Followers

Thursday, November 13

Diari - Maaf tuk berpisah


huh... letih gak jawab exam tadi. macam biasa je jawab, biasalah ada yang susah dan ada yang senang. Alhamdulillah, apa-apa pun bersyukur dapat jawab dengan baik.

emm.. haa teringin nak cerita, malam-malam sebelum ni aku ada layan satu nasyid ni time aku tengah study. Bila fikir-fikirkan balik kan, lagu nasyid ni macam alasan yang baik untuk diluahkan kepada pasangan yang masih belum ada apa-apa ikatan. Korang mesti tahu kan maksud aku.

biasalah.. kalau lelaki ni susah sikit nak buat ayat yang baik untuk diluahkan. takut orang yang dengar nanti tak paham.hmm..

emm.. aku bagi korang baca liriknya..
harap boleh dijadikan pedoman..

maaf tuk berpisah
Album : optimis sajalah
Munsyid : tashiru

Kau tahu tentang hatiku yang tak pernah bisa melupakanmu
Kau tahu tentang diriku yang selalu mengenangmu selamanya
Kini kusadari Bahwa semua itu
Adalah salah, juga keliru
Akan membuat hati menjadi ternodai

Maafkanlah segala khilaf yang tlah kita terlewati
Telah membawamu kedalam jalan yang melupakan tuhan
Kita memang harus berpisah
Tuk menjaga diri
Untuk kembali mngarungi hidup
Dalam ridho ilahi

Kutahu bahwa dirimu
Mendambakan kasih suci yang sejati
Kuyakin bahwa dirimu
Merindukan kasih sayang yang hakiki

Kini kusadari Bahwa semua itu
Adalah salah, juga keliru
Akan membuat hati menjadi ternodai

Dan bila takdirnya kita bersama
Pastilah Allah akan menyatukan kita..

haa.. macam mana? best tak.. pandai-pandailah korang macam mana nak paham maksud di sebalik lirik kat atas ni. aku just nak beri peringatan je. dalam Al-Quran pun Allah yang Maha Agung ada berfirman:

"Siapa yang lebih baik perkataannya daripada orang-orang yang mengajak berubudiah kepada Allah lalu dia beramal soleh dan dia berkata "sesungguhnya aku daripada orang-orang yang bertaqwa".."

saling ingat-memperingati untuk diri sendiri jua..

No comments: