Followers

Friday, October 9

Hujan

Hujan... buka mata pagi tadi, dengar bunyi hujan
turun. tak begitu lebat, just hujan gerimis..
hmmm..indah sungguh pagi tu..

walaupun perlu study utk test yang berlungguk dan asignmnt yg
amat memeningkan,
tapi pagi td Allah hiburkan sedikit hati aku
yang kacau bilau..
dengan hujan gerimis..
nyaman rasanya...

hmm... dalam masa yang sama aku
teringat akan nasyid kumpulan RAST
yang bertajuk hujan gerimis..
lalu aku buka mp3 dalam laptop..

Hujan gerimis
Masih belum berhenti
Tiada dapat ku pulang
Terasa ingin ku tatap wajah
Membelai manja
Agar hilang lelah dan resah

Hujan gerimis
Yang akan menemani
Perjalananku pulang
Tiada dapat lagi ku tunggu
Terasa rindu
Untuk bersua denganmu

Ini bukan satu ilusi
Hanya kasih yang abadi

Hadirmu bawa cahaya
Tersenyum gembira
Anugerah yang Maha Esa

Dikau cahaya
Tika malam menjelma
Sinarmu menyuluh
Lorong gelita
Bila dewasa
Jadi insan berguna
Taat perintahNya
Sentiasa..

Allahu Akhbar.. menambah-nambah kesyahduan
untuk study subuh tadi...

huhu..walaupun liriknya lebih kepada
kisah seorang ayah yang
rindu akan putera atau puterinya
di rumah, aku mungkin terlalu awal
untuk meletakkan diri sebagai ayah
untuk menghayati lagu tu..
tapi aku boleh latakkan
diri aku sebagai anak kepada seorang ayah
yang banyak berkorban utk aku..
sampai aku dewasa pada hari ni..

setiap hari dia keluar bekerja..
dan setiap saat dia bekerja, aku tahu
betapa rindunya utk pulang bertemu dengan
anak-anaknya..
sentiasa memikirkan untuk membahagiakan
anak-anaknya..

hmmm..so, semoga sama-sama kita
mendoakan kedua-dua orang tua kita setiap masa,
kerna kita kadang-kadang asyik dengan dunia kita
yang acapkali melalaikan
dan terlupa berdoa untuk kesejahteraan mereka
dunia dan akhirat..

wallahu'alam..(",)

No comments: