Followers

Tuesday, February 17

Cerita hatiku...untuk sahabat kecilku


Entah kenapa tiba-tiba aku teringat akan kisah lamaku. Kisah sewaktu kecilku. 5 orang sahabat yang pertama kali aku jumpa sewaktu aku masih sedar tak sedar dengan kehidupan. Entah kenapa Allah masih mengizinkan akal fikiranku untuk mengingati peristiwa ini. mase tu umur aku 4 tahun. Aku Terasa rindu ingin kembali ke zaman itu....

sahabatku.....

Aku tak kenal nama dia masa tu.. aku nampak dia sedang bermain dengan tayar kereta kat atas jalan di kelilingi oleh rumah taman. Jalan tu agak cerun. Aku pun masa tu agak keboringan. Aku pun pergi menyapa dia..

"Boleh main sekali tak?" Aku tanya selamba.
"Boleh, marilah" Dia jawab.

Aku pun bermain bersamanya. main tolak tayar dari atas hingga ke penghujung jalan. Seronok yang amat ku rasakan masa tu. Allah permudahkan hubungan persahabatan dan kemesraan antara kami.

Disitulah bermulanya perkenalanku dengan dia. dalam perkenalanku waktu itu, aku baru tahu rumahnya dekat dengan rumahku dan umurnya juga sama denganku....

dialah sahabatku yang pertama......

bersambung....

from Adka_rika
adka_rika@yahoo.com
http://bulansubuh.blogspot.com

No comments: